RD10 Speed

Oude Modellen
Selecteer een model

Performance RD10 Speed

✔Accu in frame ✔Achterwielmotor ✔Derailleurversnelling ✔45 km/h

De krachtige achterwielmotor in combinatie met derailleurversnelling zorgt voor een sportieve rijervaring. Volledig uitgevoerd met hydraulische schijfremmen met dubbele remklauw en remonderbrekingssensor, waardoor ook bij hogere snelheden de veiligheid gewaarborgd is. De fiets is afgemonteerd met een Kentekenplaatverlichting, remlicht, zijspiegel, claxon en antislip trappers.

Achterwielmotor

De achterwielmotor maakt van de Performance RD10 Speed een sprinter en krachtpatser. Met een koppel van 45 Nm is deze motor een zeer krachtige naafmotor.

Achterwielmotor Lees hier meer

Accu

De accu van de Performance RD10 is knap verwerkt in het frame van de e-bike, wat oogt als een opmerkelijk en sportief design. De accu beschikt over een USB aansluiting waardoor deze makkelijk uitleesbaar is.

Verlichting

De Performance RD10 Speed is uitgerust met een luxe koplamp met remverlichting. Dankzij deze zeer felle en sterke verlichting ben je altijd goed zichtbaar en heb je meer overzicht in het donker.

Daarnaast biedt het de mogelijkheid om ook donkere paden met een hoge snelheid te trotseren, wat het fietsen op de RD10 Speed een stuk veiliger en comfortabeler maakt. De remverlichting zorgt voor extra veiligheid voor het achteropkomend verkeer.

Performance RD11 Speed rear engine en derailleur

Derailleurversnelling 10-speed

De Performance RD10 Speed heeft een derailleurversnelling met 10 verschillende standen en een schakelbereik van 327%. Dit betekent dat je bij de lichtste versnelling 3.27 meer trapomwentelingen maakt dan bij de zwaarste versnelling.

De combinatie van achterwielmotor met derailleurversnelling zorgt voor brute topsnelheden en rijkracht.

Derailleurversnelling | Lees hier meer

Hydraulische schrijfremmen RD10 Speed

Hydraulische schijfremmen

De Performance RD10 is uitgevoerd met hydraulische schijfremmen. Dit is een remsysteem met de sterkste en veiligste remkracht voor speed pedelecs.

Hydraulische schijfremmen Lees hier meer

Voorvork

De Performance RD10 Speed is uitgerust met een luxe verende voorvork met lock-out functie. Deze luxe voorvork zorgt voor extreem hoog rijcomfort ook bij hogere snelheden.

zadelpen QWIC Performance RD11 Speed

Zadelpen

Voor ultiem rijgemak zijn alle QWIC speed bikes uitgerust met de post moderne paralellogram verende zadelpen. Met hoge snelheden zorgt dit voor extra rijcomfort. De zadelpen komt echt tot zijn recht bij het nemen van hobbels of het rijden op een onregelmatige ondergrond.

LCD display

De Performance RD10 Speed beschikt over het digitale QWIC LCD Display. Dit display kent 6 ondersteuningsstanden. Samen met de krachtsensor kan er zo gemakkelijk de juiste snelheid bereikt worden. Het digitale display beschikt tevens over een USB-poort waardoor eventuele smartphone of fietsnavigatie gemakkelijk is op te laden.

Bagagedrager van de Performance Serie

MIK bagagedrager

De Performance RD10 Speed komt met een MIK bagagedrager. MIK is een systeem om allerlei accessoires op de bagagedrager te bevestigen. Het systeem is zo ontwikkeld dat accessoires van verschillende merken gemakkelijk te verwisselen en te beveiligen zijn.

Specificaties

  • Tot 75 km
  • Downtube 18650 NCM Li-ion
  • Ja
  • 525 Wh - 735 Wh
  • 26,4 kg
  • 45 Nm
  • Achterwielmotor (QWIC)
  • Shimano SLX 10-speed derailleur
  • One-Size
  • 28 Inch
  • Ja
  • 6
  • Ja
  • 327 %
  • Ja
  • Ja
  • Busch & Müller IQ-X 150 Lux
  • Schwalbe Marathon GT
  • Magura MT-5e
  • Magura MT-5e
  • Ja
  • 8 uur
  • Vanaf € 3349

Reviews

  1. Els

    reactie….40 km overbruggen op 1u lukt met geen enkele speedbike hoor. Als je een gemiddeld traject moet afleggen mag je rekenen dat je aan een gemiddelde snelheid van maximaal 30km/u zit, sneller en je ligt binnen de kortste keren in het hospitaal. Qwic beter dan Stromer sowieso. 5 jaar mee... gereden. Topfiets en voor deftige prijs.Verder lezen
  2. Stef D

    Eerst de RD10 gehad om de woon-werk afstand van 40km (enkel) te overbruggen. Zelfs in de hoogste stand kwam ik rijkelijk toe met de accu (735wh). Alleen kon ik de afstand niet dagelijks doen. Ik wou altijd rond een uur op het werk zijn en dat was ondanks te goeie motor mogelijk maar toch zwaar.... Vandaar dat ik, op aanraden van de verdeler, de RD10speed gekocht heb. Maar daar heb ik op gebied van autonomie serieus spijt van. In de hoogste stand kom ik amper 25km ver. Om 40km te overbruggen moet ik de eerste 28km op stand 5 rijden om dan de laatste 12km op stand 6 te rijden. Zo kom ik net toe met de accu. Ik heb al schrik voor de koudere periodes waardat ik 1% per 1c° accuverlies ga hebben. Ik vrees dat ik dan mijn fiets zal moeten opbergen totdat het weer warmer wordt.
    De enige positieve punten aan de fiets zijn: rijcomfort, de versnellingen, de acherwielmotor.
    Verder lezen
  3. Retse Talsma

    Na 2 Kalhoffs Integrale met alleen maar gesodemieter (nooit meer!!)…. sinds nov 2017 de RD10. Een verademing! ik fiets 2x weeks 86km vv. Meestal doe ik over 43 km rond de 1u20 afhankelijk van de wind. Tussentijds laad ik op de zaak de accu weer op. Nu dec 2018 heb ik er 9100 km op zitten zonder... gedoe. Alleen ketting loopt wel eens van voorblad af. Vaak na een flinke hobbel…. Dat is een minpuntje. Wat ik ook wat vind tegenvallen is de 735wh accu. Die levert na 1 jaar al wel behoorlijk power in. Wil ik een goede ondersteuning dan moet ik aan accumanagement doen. Zeker bij 43km tegenwind. Ik red het nu nog door te starten in de 4 en 30km in de 5. Ik haal dan nog gemiddelden van boven de 30km p uur. Ik twijfel of ik zonder accurevisie (als dat kan tenminste…) de 2e winter door kom…. Al met al ben ik wel heel blij met deze fiets!Verder lezen
  4. Harry

    In februari 2018 aangeschaft en inmiddels zo’n 7500 km gereden (hoofdzakelijk woon-werkverkeer, 49 km enkele reis). Ben heel enthousiast over de RD10, ondanks dat ik ook technische problemen heb gehad. Echter nooit zonder fiets gezeten met dank aan mijn dealer waarvan ik enkele maanden (!) een... demomodel mocht gebruiken.
    Pluspunten wat mij betreft:
    – een achtermotor waardoor er geen grote krachten komen te staan op ketting en efficiënte derailleuraandrijving mogelijk is.
    – motor achter/accu voor, dus goede gewichtsverdeling.
    – vrijwel perfecte ondersteuning waardoor je hoge gemiddeldes kunt halen (49 km in 1:15 u; topsnelheden > 50 km/u)
    – veilige stabiele fiets, goede remmen

    Ik vind wel dat de capaciteit van de accu snel achteruit gaat. In het begin hield ik vaak wel 3 streepjes over, tegenwoordig zit ik soms na 40 km al op het laatste streepje. (NB. In het begin is februari, dus ook koud).
    Al met al ben ik heel enthousiast over mijn fiets, die me in staat stelt ondanks de afstand toch op de fiets naar het werk te gaan met een acceptabele reistijd.Verder lezen

  5. Gerwin

    Heb de fiets al een geruime tijd en de fiets is veelvuldig bij de maker geweest. Topsnelheid en actieradius lang niet zoveel wat het zijn moet.
    Pas weer 4 weken zonder fiets. En nog niet opgelost.
    Ook andere reparaties worden niet of slecht uitgevoerd omdat er geen onderdelen zijn.
    Erg jammer...
    allemaal. Het had zo mooi kunnen zijn.
    Bijna spijt van de aanschaf.
    Verder lezen
  6. Lucien

    Enige min punt is harde zadel en vering
  7. Erik

    De motor verkocht en op deze fiets het woon-werk verkeer. Heerlijke fiets en kom met een brede glimlach aan. Ben erg tevreden.
  8. Engelen Eddy

    Dit is mijn eerste speed bike en niet te vergelijken met mijn vorige e bikes . Ik heb er de zwaarste batterij bij gekocht en dat is nodig voor een 40 KM te kunnen fietsen. Maar wat een plezier om met deze fiets te rijden en fris op het werk toe te komen . Bij veel wind is deze sterk genoeg om vlot... te fietsenVerder lezen
  9. Taco

    Topfiets met fijne luchtvering. Voor maximale power hebt je wel de 735Wh accu nodig. Met deze accu kan je soepeltjes 45km/h rijden. Genieten.