In de e-bike branche krijg het Nederlandse QWIC een steeds prominentere rol. Ook dit jaar laat QWIC weer volop van zich horen met een nieuwe tv-commercial op de Nederlandse televisie en via interactieve tv in Duitsland. De tv-campagne wordt ook online ondersteund. En dat alles met 2 doelen voor ogen: bouwen aan een sterk consumentenmerk en consumenten stimuleren om QWIC-dealers te bezoeken.
QWIC ontwerpt e-bikes waar je blij van wordt en heeft als missie om te zorgen voor een lach op je gezicht, iedere keer als je op de fiets stapt. QWIC biedt premium en comfortabele e-bikes die consumenten helpen bij het maken van de keuze voor een duurzame en gezonde levensstijl.
Bekijk hier de nieuwe QWIC-commercial
Amy Paillot, Marketing Manager bij QWIC licht toe: “Met deze tv-campagne willen we het gevoel overbrengen dat je ervaart op een QWIC e-bike en consumenten dit zelf laten ervaren tijdens een proefrit bij onze dealers. Ons uitgebreide dealernetwerk van 750 verkooppunten onderscheid ons van de rest en garandeert altijd een QWIC-servicepunt in de buurt.”
Vorige jaar koos QWIC voor het eerst ooit voor adverteren via televisie. Dit was een groot succes. Niet alleen de naamsbekendheid werd bijna verdubbeld, ook het verkeer en de vraag naar het dealernetwerk nam toe.
Televisie ondersteund met online campagne
Op het succes van vorig jaar bouwt QWIC voort met de nieuwe tv-campagne. QWIC is aan de start van het seizoen, van half maart tot eind mei, te zien op prime time momenten op de grote tv-zenders in Nederland zoals NPO en RTL4. Daarnaast wordt de tv-campagne ondersteund met een online retargeting campagne waarbij verwezen wordt naar het meest nabije QWIC-verkooppunt in de buurt.
Naast Nederland nu ook te zien in Duitsland
Dit jaar wordt de tv-commercial van QWIC voor het eerst ook in Duitsland uitgezonden. Middels interactieve televisie krijgen consumenten heel gericht in het Noord-Westen van Duitsland en rondom de steden Berlijn en München de Duitse versie te zien. Dit is een duidelijke toewijding van QWIC om het merk in de toekomst verder op te bouwen in Duitsland.