INTER Tour

✔Accu in frame ✔Middenmotor ✔7 versnellingen ✔Riemaandrijving ✔QWIC display

De INTER Tour is bij uitstek een e-bike voor de fietser met oog voor detail. In 2020, het jaar van lancering, werd dit innovatieve model bekroond tot winnaar van de AD Fietstest 2020.

Middenmotor Premium i MN7+ Belt

Prijswinnende middenmotor

De Premium i MN7+ Belt beschikt over de alom geprezen Bafang M420 middenmotor met kracht– en rotatiesensor, wat zorgt voor een krachtige en natuurlijke rijervaring.

Middenmotor Lees hier meer
Rotatie- en krachtsensor | Lees hier meer

Naafversnelling 7-speed

De Premium i MN7+ Belt beschikt over een Nexus naafversnelling met zeven versnellingen. Het Nexussysteem heeft een schakelbereik van 244%. Dit betekent dat je bij de lichtste versnelling 2.44 meer trapomwentelingen maakt dan bij de zwaarste versnelling.

Naafversnelling | Lees hier meer

Riemaandrijving Premium i MN7+ Belt

Riemaandrijving

De Premium i MN7+ Belt komt als enige Premium i e-bike met een riemaandrijving, deze is gemaakt van carbon en kunststof. E-bikes met riemaandrijving zijn bijzonder duurzaam, onderhoudsvriendelijk, soepel en stil. 

Riemaandrijving | Lees hier meer

Accu van QWIC Premium i fiets

Accu

De accu van de Premium i MN7+ Belt zit volledig verwerkt in het frame. Deze in-het-frame-accu-integratie maakt het design van Premium i e-bikes hoogstaand en innovatief. De accu is ook gemakkelijk uit het frame te halen. 

Actieradius

Hoeveel km kun je met een volle Premium i MN7+ Belt accu afleggen? Dat hangt onder andere af van de accucapaciteit die je kiest:

400 Wh accu (standaard inbegrepen) → gemiddeld 70 km
540 Wh accu → gemiddeld 95 km

Let op: Bovenstaande gemiddelde afstanden zijn slechts indicaties. De actieradius is afhankelijk van verschillende factoren. Meer informatie.

Full colour LCD display

De Premium i MN7+ Belt beschikt over het unieke QWIC full colour LCD display. Hier kan je naast het besturen van je fiets, extra informatie over jouw gebruik aflezen. 

Hydraulische schijfremmen

De Premium i MN7+ Belt is uitgevoerd met hydraulische schijfremmen, dit is een remsysteem met de sterkste en zeer veilige remkracht.

Hydraulische schijfremmen Lees hier meer

MIK bagagedrager

De Premium i MN7+ Belt komt met een innovatief MIK bagagedragersysteem waarop je eenvoudig accessoires van verschillende merken kunt bevestigen. 

Verende en verstelbare onderdelen

Verstelbare stuurpen

Met een verstelbare stuurpen kun je de positie van het stuur aanpassen. Zo pas je deels de zithouding van de Premium i MN7+ Belt naar wens aan.

Verende voorvork 

De Premium i MN7+ Belt heeft een verende Suntour voorvork met lock-out functie. Dit maakt de fiets zeer comfortabel.

Verende zadelpen

Het prachtig afgewerkte zadel past perfect bij het luxueuze uiterlijk van de Premium i MN7+ Belt. De combinatie met een verende zadelpen zorgt voor optimaal comfort.

Specificaties

  • Tot 140 km
  • 18650 NCM LI-ion
  • Ja
  • 400 Wh - 540 Wh
  • 24,6 kg
  • 80 Nm
  • Middenmotor
  • 42,5 cm cm
  • Shimano Nexus 7
  • L, XL
  • 28 Inch
  • Ja
  • 5
  • Ja
  • 244 %
  • Ja
  • Ja
  • 30 Lux
  • Schwalbe
  • Hydraulische schijfrem
  • Hydraulische schijfrem
  • Ja
  • 6 uur
  • Vanaf € 2399

Reviews

  1. Cor Dijkman

    wij zijn bijna een jaar in bezit van deze fietsen en ze voldoen prima. De fietsen zijn vrij duur maar daarvoor is gekozen ivm belt-drive. mocht en na verloop nieuwe fietsen komen dan overwegen wij zeer zeker deze of de verbeterde versie aan te schaffen.
  2. rob

    Tevreden over deze fiets. ik fiets ongeveer 120km per week woon/werk verkeer. toch zijn mij na aanschaf wel wat dingen opgevallen die ik van deze prijsklasse niet had verwacht.
    zichtbare aansluiting verlichting voor. verwerking achterlicht. de vorige fiets was half zo duur maar de afwerking was...
    beter.
    moeite met het feit dat voor alle sloten lopers in omloop zijn en dus je accu niet goed beschermd is. handvaten plakken bij warm weer ( geen premium gevoel)
    graag zou ik aan de mapping van de befangmotor willen zitten( kon ik met mijn oud wel) om de aandrijving beter af te stellen naar mijn behoeften. ondersteunt soms te veel ( ja in stand 1)
    maar hij fiets als een dolle zeker met de belt aandrijving.
    Verder lezen
  3. Ton

    Ik vergeet nog een nadeel te benoemen: de ondersteuning lijkt de laatste 10% van de batterijlading veel minder te zijn dan daarvoor en zeker bij de laatste 5% is de ondersteuning minimaal.
  4. Ton

    Heerlijke fiets die dankzij de beltaandrijving probleemloos blijft presteren met nauwelijks onderhoud. Na tien maanden en 4000 km te hebben gereden bestaat het enige onderhoud tot nu toe uit het schoonmaken van de fiets en oppompen van de banden. Deze 7-versnellingsnaaf met een schakelbereik van... 244% is voor het Nederlandse landschap zeer geschikt, veel geschikter dan een 8-versnellingsnaaf. Doordat de versnelling dichter bij elkaar liggen schakel je veel effectiever. Mijn oude Qwic (MN8) had een 8-versnellingsnaaf waarvan je versnelling 1, 2 en 8 nooit gebruikte omdat 1 en 2 twee een veel te licht verzet geeft (we hebben geen bergen hier) en 8 een veel te zwaar verzet (je gaat nooit bergaf); effectief blijft bij een 8-versnellingsnaaf maar 5 standen over die je gebruikt en die liggen te ver uit elkaar om er veel plezier van te hebben. Ik miste bij mijn oude 8-versneller vaak een “tussen versnelling”. Dat heb je bij de 7-versneller van deze iMN7 dus niet. Perfect!
    Ook prettig bij de fietsen van Qwic is de standaard die aan de achtervork zit in plaats van midden onder het crankstel, het is een kleinigheid, maar toch.
    Nadeel van deze iMN7+belt is dat de snelheid 7% te hoog aangegeven wordt op de display waardoor je effectief 7% langzamer rijdt dan de display aangeeft. Jammer, want de ondersteunig stop dus eigenlijk al bij 23.5 km/uur in plaats van 25 km/uur. Ook de tijd (klok) van de display loopt veel te snel waardoor je elke maand de kloktijd 5 minuten moet terugzetten. Wellicht kan Qwic deze twee fouten met een software-update corrigeren.
    Samenvattend: heerlijke onderhoudsvrije fiets die dankzij de 7-versnellingsnaaf zeer geschikt is voor het Nederlandse landschap.
    Verder lezen