RD10 Speed

Snel en veilig door de stad. De QWIC Performance RD10 Speed brengt je snel op je bestemming. Snelheid, design en sportiviteit maakt deze elektrische fiets zeer geschikt voor dagelijks gebruik. De krachtige achterwielmotor met krachtsensor in combinatie met derailleurversnellingen zorgt voor een sportieve rijervaring. Volledig uitgevoerd met hydraulische schijfremmen met dubbele remklauw en remonderbrekingssensor, waardoor ook bij hogere snelheden de veiligheid gewaarborgd is. De fiets is afgemonteerd met een Kentekenplaatverlichting, remlicht, zijspiegel, claxon en antislip trappers.

Derailleur

De QWIC performance RD10 Speed is ontwikkeld als sportieve elektrische fiets. De e-bike beschikt over een krachtige Direct Drive achtermotor met krachtsensor, 4 ondersteuningsstanden en lichte Shimano SLX-10 speed derailleurversnellingen. Dit resulteert in perfect sportief fietsplezier en een zeer hoge efficiëntie. Dit maakt de Performance RD10 Speed tot de ideale elektrische fiets voor de veeleisende en sportieve fietsliefhebber.

Achteras van de Performance RD10 Speed

Achtermotor

De zeer krachtige Direct Drive achtermotor levert een koppel van 45 Nm en is hiermee één van de krachtigste naafmotoren in de markt. Dit maakt de QWIC Performance RD10 Speed uitermate geschikt voor heuvelachtig terrein en situaties waarin u extra snelheid nodig heeft. De combinatie van snelheid, design en sportiviteit maakt de RD10 Speed tot een zeer geschikte fiets voor dagelijks gebruik.

RD10 Speed display

Display

De QWIC Performance RD10 Speed beschikt over het digitale QWIC LCD Display. Dit display kent 4 ondersteuningsstanden. Samen met de krachtsensor kan er zo gemakkelijk de juiste snelheid bereikt worden. Het digitale display beschikt tevens over een USB-poort waardoor eventuele smartphone of fietsnavigatie gemakkelijk is op te laden.

QWIC e-bike proefrit aanvraag, zakenman rijdt op Performance RD10 Speed

Frame

Het handgemaakte lichtgewicht aluminium frame kent een unieke frame geometrie waardoor één framemaat volstaat. Dankzij de strakke lijnvoering en geïntegreerde downtube accu oogt de e-bike zeer modieus. Het frame is smoothwelded, dit betekent dat alle zichtbare lasnaden zijn weggewerkt. Tevens zijn alle kwetsbare delen beschermd of weggewerkt waardoor een clean ogende no-nonsense fiets is ontstaan.Bij deze e-bike geen loshangende kabels die kunnen blijven hangen.

Performance Disc brakes voorwiel

Remmen

De QWIC Performance RD10 Speed beschikt over luxe hydraulische schijfremmen. De Magura MT-5e schijfremmen hebben een dubbele remklauw en remonderbrekingssensor. Hierdoor wordt de veiligheid ook een hogere snelheid gewaarborgd. De grotere remkracht, ook bij nat weer en de gemakkelijke doseerbaarheid maken de schijfremmen ideaal voor een elektrische fiets. Daarnaast vergen de schijfremmen minimaal onderhoud en optimaal comfort.

Voorlicht van Busch en Muller en claxon op de Performance RD10 Speed

Verlichting

Het handgemaakte lichtgewicht aluminium frame kent een unieke frame geometrie waardoor één framemaat volstaat. Dankzij de strakke lijnvoering en geïntegreerde downtube accu oogt de e-bike zeer modieus. Het frame is smoothwelded, dit betekent dat alle zichtbare lasnaden zijn weggewerkt. Tevens zijn alle kwetsbare delen beschermd of weggewerkt waardoor een clean ogende no-nonsense fiets is ontstaan.Bij deze e-bike geen loshangende kabels die kunnen blijven hangen.

Voorvork van de RD10 Speed, fabrikant SunTour

Voorvork

De Performance RD10 Speed is uitgerust met een luxe luchtgeveerde magnesium voorvork met lock-out functie. Deze luxe voorvork zorgt voor extreem hoog rijcomfort ook bij hogere snelheden.

Performance battery small

Accu

De QWIC Performance RD10 Speed elektrische fiets is standaard uitgerust met een geïntegreerde 525 Wh li-ion accu. Dankzij de downtube integratie van de accu is het design sportief en stijlvol gebleven. De accu beschikt over een USB aansluiting waardoor deze gemakkelijk uitleesbaar is. Dankzij een state-of-the-art Battery Management System is de accu beschermd tegen zowel zelf- als diepteontlading. Welke accu je ook kiest. Dankzij het accukeuze systeem is er ook de mogelijkheid om tegen een meerprijs van € 400,- de accu te upgraden naar een 735 Wh accu.

Specificaties

  • Tot 145 km
  • Downtube 18650 NCM Li-ion
  • yes
  • 525 Wh - 735 Wh
  • 26,4 kg
  • 45 Nm
  • Achterwielmotor (QWIC)
  • Shimano SLX 10-speed derailleur
  • One-Size
  • 28 Inch
  • yes
  • 6
  • yes
  • 327 %
  • yes
  • yes
  • Busch & Müller IQ-X 150 Lux
  • Schwalbe Marathon GT
  • Magura MT-5e
  • Magura MT-5e
  • yes
  • 8 uur
  • Vanaf € 3.599,-

Reviews

  1. Stef D

    Eerst de RD10 gehad om de woon-werk afstand van 40km (enkel) te overbruggen. Zelfs in de hoogste stand kwam ik rijkelijk toe met de accu (735wh). Alleen kon ik de afstand niet dagelijks doen. Ik wou altijd rond een uur op het werk zijn en dat was ondanks te goeie motor mogelijk maar toch zwaar.... Vandaar dat ik, op aanraden van de verdeler, de RD10speed gekocht heb. Maar daar heb ik op gebied van autonomie serieus spijt van. In de hoogste stand kom ik amper 25km ver. Om 40km te overbruggen moet ik de eerste 28km op stand 5 rijden om dan de laatste 12km op stand 6 te rijden. Zo kom ik net toe met de accu. Ik heb al schrik voor de koudere periodes waardat ik 1% per 1c° accuverlies ga hebben. Ik vrees dat ik dan mijn fiets zal moeten opbergen totdat het weer warmer wordt.
    De enige positieve punten aan de fiets zijn: rijcomfort, de versnellingen, de acherwielmotor.
    Verder lezen
  2. Retse Talsma

    Na 2 Kalhoffs Integrale met alleen maar gesodemieter (nooit meer!!)…. sinds nov 2017 de RD10. Een verademing! ik fiets 2x weeks 86km vv. Meestal doe ik over 43 km rond de 1u20 afhankelijk van de wind. Tussentijds laad ik op de zaak de accu weer op. Nu dec 2018 heb ik er 9100 km op zitten zonder... gedoe. Alleen ketting loopt wel eens van voorblad af. Vaak na een flinke hobbel…. Dat is een minpuntje. Wat ik ook wat vind tegenvallen is de 735wh accu. Die levert na 1 jaar al wel behoorlijk power in. Wil ik een goede ondersteuning dan moet ik aan accumanagement doen. Zeker bij 43km tegenwind. Ik red het nu nog door te starten in de 4 en 30km in de 5. Ik haal dan nog gemiddelden van boven de 30km p uur. Ik twijfel of ik zonder accurevisie (als dat kan tenminste…) de 2e winter door kom…. Al met al ben ik wel heel blij met deze fiets!Verder lezen
  3. Harry

    In februari 2018 aangeschaft en inmiddels zo’n 7500 km gereden (hoofdzakelijk woon-werkverkeer, 49 km enkele reis). Ben heel enthousiast over de RD10, ondanks dat ik ook technische problemen heb gehad. Echter nooit zonder fiets gezeten met dank aan mijn dealer waarvan ik enkele maanden (!) een... demomodel mocht gebruiken.
    Pluspunten wat mij betreft:
    – een achtermotor waardoor er geen grote krachten komen te staan op ketting en efficiënte derailleuraandrijving mogelijk is.
    – motor achter/accu voor, dus goede gewichtsverdeling.
    – vrijwel perfecte ondersteuning waardoor je hoge gemiddeldes kunt halen (49 km in 1:15 u; topsnelheden > 50 km/u)
    – veilige stabiele fiets, goede remmen

    Ik vind wel dat de capaciteit van de accu snel achteruit gaat. In het begin hield ik vaak wel 3 streepjes over, tegenwoordig zit ik soms na 40 km al op het laatste streepje. (NB. In het begin is februari, dus ook koud).
    Al met al ben ik heel enthousiast over mijn fiets, die me in staat stelt ondanks de afstand toch op de fiets naar het werk te gaan met een acceptabele reistijd.Verder lezen

  4. Gerwin

    Heb de fiets al een geruime tijd en de fiets is veelvuldig bij de maker geweest. Topsnelheid en actieradius lang niet zoveel wat het zijn moet.
    Pas weer 4 weken zonder fiets. En nog niet opgelost.
    Ook andere reparaties worden niet of slecht uitgevoerd omdat er geen onderdelen zijn.
    Erg jammer...
    allemaal. Het had zo mooi kunnen zijn.
    Bijna spijt van de aanschaf.
    Verder lezen
  5. Lucien

    Enige min punt is harde zadel en vering
  6. Erik

    De motor verkocht en op deze fiets het woon-werk verkeer. Heerlijke fiets en kom met een brede glimlach aan. Ben erg tevreden.
  7. Engelen Eddy

    Dit is mijn eerste speed bike en niet te vergelijken met mijn vorige e bikes . Ik heb er de zwaarste batterij bij gekocht en dat is nodig voor een 40 KM te kunnen fietsen. Maar wat een plezier om met deze fiets te rijden en fris op het werk toe te komen . Bij veel wind is deze sterk genoeg om vlot... te fietsenVerder lezen
  8. Taco

    Topfiets met fijne luchtvering. Voor maximale power hebt je wel de 735Wh accu nodig. Met deze accu kan je soepeltjes 45km/h rijden. Genieten.